Na nem kell aggódni, nem a múzeum fog elrepülni a látogatókkal együtt, hanem telis tele van midnenféle repüléstörténelmi dologgal. Erről beszélek. Ez a célpont azért került bele a programba, mert akik itt vannak kollégák, még ők sem látták, pedig vayg10 km-re van a várostól, ahol lakunk. (No meg persze azért is, mert engem vonz a repülés.)
A hely maga egy katonai légi támaszpont egyik hangárjában van berendezve, szóval a körnék is izgalmas azoknak, akik kedvelik az ilyen dolgokat. Odabent pedig az egyik helyen van egy üvegkalitka, amiből lehet nézni mi folyik a kifutópályán. (Természetesen amikor én ott voltam egy árva fűszel nem sok, annyi nem mozdult meg sehol és még az eső is szakadt - de ugye ez senkit nem lep meg, ha Angliáról van szó.) Összesen 4 terem van berendezve, ahol is az első világháborús gépektől, a második vh-n keresztül, a repülőgépanyajón át egésszen a modern gépekig sok érdekesség van ott. Engem egyetlen olog vonzott igazán: a Concorde. Ez is olyan, mint a világon oly sok minden: kivülről sokkal jobban néz ki, mint belülről. A külseje elképesztően szép, hatalmas és csodűlatosan áramvonlas. Belülről? Hát ott már más a helyzet. Eleve egy teljesen kihasznált példányos is csak 2x2 ülés van egy sorab, azok pedig rendkívül közel egymás mögött. Az egyész gép olyan, hogy az ülések közötti folyosón egy termetesebb embernek már le kell húznia a fejét, beülni meg egyenesen lehetetlen. Számomra ez a gép a modern technika jelképe volt eddig. Belülről inkább hasonlított egy orosz űrhajóra: mindenhol oldschool kapcsolók és műszerek. Bár ez tulajdnoképpen egyáltalán nem meglepő, hisz 1969-ben szállt fel közülük az első! Szóval a műszerezettsége is abból a korból szrámazhat.
Félreértés ne essék, nagyon örülök, hogy láttam egyet és még benne is voltam, de eblülről kicsit többet vártam.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.